Světlo je v interiéru nosičem dobré nálady a pohody. Není to jen praktický pomocník k tomu, abychom dobře viděli. Množství světla ovlivňuje naše biorytmy, náladu, mozkovou aktivitu, ale i imunitní systém. S přicházejícím podzimem se dny pomalu zkracují a naše tělo trpí na nedostatek vitamínu D. I naše psychika se s ubývajícím slunečním svitem vyrovnává poměrně těžko. Naštěstí již v dnešní době máme osvětlení, které do značné míry dokáže simulovat přirozené světlo. Jak osvětlit interiér, aby nás přicházející podzim nevnesl do deprese?

Světlý interiér

V roce 1879 spatřila světlo světa první žárovka, která pocházela z rukou génia Thomase Alva Edisona. Tento vynález dal postupně vzniknout masivnímu rozšíření umělého osvětlení. Ještě před tímto objevem však lidé žili v souladu s přírodou. Umělé osvětlení ale nabízí možnost, jak využít jinak dlouhé večery a přesunout život do interiérů. Všichni si ale velmi dobře uvědomujeme, že umělé světlo nikdy plně nenahradí přírodní zdroj v podobě Slunce.

Sluneční paprsky totiž nejsou nositelem pouze světla, ale přináší pro tělo i řadu dalších potřebných benefitů, které bychom u umělého osvětlení hledali jen stěží. Jsou totiž velmi silnými nositelem přirozeného zdroje vitamínu D a působí jako přírodní antidepresivum. Není se čemu divit, že s odklonem Zeměkoule se řada lidí uchýlí do podzimních splínů.

Prostorná kuchyně

Tipy na správné osvětlení v interiéru

  1. Osvětlení pracovního místa

Na pracovní desce většiny z nás se jistě nachází lokální osvětlení v podobě lampičky. Hlavní nevýhodou těchto svítidel je ale jejich malý dosah.

  1. Denní světlo

Denní světlo je samozřejmě tím nejlepším způsobem osvětlení interiéru. Ne vždy je však tato možnost k dispozici. Je ale možné vybrat umělé osvětlení, které to přirozené do značné míry nahrazuje.

  1. Centrální osvětlení

Centrální osvětlení tvoří jakýsi základ každé místnosti. Co třeba sáhnout po dřevěném stropním svítidle Light4home.cz?