Přišla zima a pokud nejste celoroční nadšenec, přišel i čas uložit svého dvoustopého miláčka k několika měsíčnímu spánku. Možná si říkáte, že pokud motorka bude jen stát v garáži, žádnou péči nepotřebuje,ale opak je pravdou.
V první řadě je potřeba postarat se o srdce motocyklu neboli baterku. Pokud si myslíte, že ji necháte připojenou a po zimě nastartujete na první dobrou, budete se divit. Baterka se dlouhým stáním vybíjí a ztrácí své vlastnosti. Je proto potřeba baterku odpojit, uskladnit na suché, teplé místo a čas od času zkontrolovat její napětí a dobít ji.motorka v garáži.jpg
Velmi vhodné je také očistit a zakonzervovat všechny plasty a kovové části konstrukce, aby se předešlo korozi a poškození laku. K tomu je vhodné použít konzervační a leštící oleje a pasty.
Náležitou pozornost věnujte také řádnému namazání řetězu, řetězových kol a všech točících či pohyblivých kovových částí, jelikož právě ty podléhají korodování nejvíce. K tomu dobře poslouží motorový olej. Nezapomeňte ani na výfuk, na který je vhodné použít olej silikonový.
Není také špatné dát motorku spát s “plným žaludkem” neboli plnou nádrží. Předejdete tím její vnitřní korozi. Na jaro však doporučujeme nádrž vysát a použít nové palivomotorka ve sněhu.jpg
Záhodno je doplnit do plna i ostatní provozní kapaliny jako motorový olej či brzdovou kapalinu. Zmenšíte tím prostor pro případnévysrážení vody.
Zkontrolujte tlak v pneumatikách a pokud nemáte stojan, v průběhu zimy s koly párkrát pootočte, abyste předešli vytvoření plošek.
Na závěr přes motorku přehoďte plachtu, která zabrání vlhkosti, prachu a ostatním vlivům v působení nepříjemností. Tahle rada se však dá uplatnit celoročně. Pokud nemáte vlastní garáž, ve které byste ji uskladnili, některé servisy nabízejí za poplatek ustájení motorky i s kompletním servisem. Nechávat motocykl přes zimu venku rozhodně není dobrý nápad.